1669 پشتیبانی سریع
نمایندگی تعمیرات سامسونگ

چگونه سوئیچ قفل را تست کنیم؟

589 بازدید
چگونه سوئیچ قفل را تست کنیم؟

سوئیچ قفل بخش های مختلف را از کار کردن در زمانی که در باز است، باز می دارد. برای مثال، یخ ساز اتوماتیک داخل یخ ساز در نباید زمانی که در باز است کار کند. اگر کار کرد، یخ روی زمین ذوب خواهد شد. اگر این سوئیچ کار نکند، ممکن است یا با غیرفعال کردن خصوصیات یا با ناتوانی در محافظت در برابر … موجب عملکرد نامناسب شود.

هشدار: پیش از تست یا تعمیر لطفاً اصول ایمنی را مطالعه و رعایت کنید.

پیش از تست سوئیچ قفل، فریزر را از برق بکشید تا از خطر برق گرفتگی جلوگیری شود.

این سوئیچ ممکن است با سوئیچ چراغ در مشترک باشد اما اغلب سوئیچ مجزای خود را دارد. این سوئیچ ممکن است نزدیک سوئیچ چراغ یا ممکن است روی خود در باشد، یا احتمالاً بخش پایینی و خارج از دید قرار دارد.

سوئیچ را پیدا کنید و آن را با باز کردن پیچ نگهدارنده (در صورت وجود) یا با کنار زدن آن با کاردک نقاشی جدا کنید. تکه ای از چسب برق را روی کاردک قرار دهید تا از آسیب رساندن به فریزر جلوگیری کنید. به آرامی سوئیچ را از جای خود بیرون بکشید و یک یا دو اینچ از وایر را لخت کنید.

این سوئیچ دو وایر خواهد داشت (در صورتی که چراغ را نیز کنترل می کند پس 4 وایر دارد). محل وایرها روی سوئیچ را علامت گذاری کنید پیش از اینکه وایرها جدا شوند. وایرها به کمک بست روی کانکتورها به سوئیچ متصل می شوند. کانکتور را محکم بکشید تا از ترمینال جدا شود (دقت کنید که وایر را نکشید). همچنین ممکن است نیاز باشد که از دو دم باریک برای جدا کردن کانکتورها استفاده کنید. اگر کانکتورها و ترمینال ها فاسد شده اند، باید تعویض شوند.

به کمک مولتی متر بررسی کنید که آیا سوئیچ اتصالی دارد. تنظیمات مولتی متر را روی X1 قرار دهید. یک میله را روی هر ترمینال قرار دهید. زمانی که میله ها در تماس با ترمینال ها هستند، عقربه مولتی متر باید از بی نهایت به صفر تغییر کند. در حالی که میله ها هنوز در تماس با ترمینال ها هستند، سوئیچ را فشار دهید، عقربه باید مجدداً به بی نهایت بازگردد. اگر سوئیچ از این تست ها موفق بیرون نیامد، باید تعویض شود.

اتصالی سوئیچ

اتصالی سوئیچ

اگر چهار ترمینال وجود داشته باشد، یک میله را به یک ترمینال وصل کنید و هر یک از سه ترمینال دیگر را با میله دیگر همزمان تست کنید. تماس یکی از میله ها به یکی از سه ترمینال باید موجب شود که عقربه مولتی متر از بی نهایت به صفر تغییر کند. آن دو ترمینال جفت هستند. در حالی که میله هنوز به ترمینال ها وصل است، سوئیچ را فشار دهید و عقربه باید مجدداً به سمت بی نهایت بازگردد. اکنون دو ترمینال دیگر را تست کنید. اگر هر جفت از ترمینال ها در تست موفق بیرون نیامد، سوئیچ باید تعویض شود.

برچسب‌ها

مطالب مرتبط

دیدگاه کاربران

نام شما *
ایمیل شما *

 1669